Project Description

רון ארביב

שולחן שח – מט

סוגי עץ: מייפל, דובדבן, אגוז

גימור: שלאק

"הרהיט, שולחן שח-מט המתנשא לגובה מטר ועשרה סנטימטר עשוי מעץ מיפל ודובדבן.
היום השולחן הזה יושב אצלי בחדר ומעלה אבק, אז למה בניתי אותו? הסיבה הפשוטה היא כי אפשר. מבחינתי השולחן הזה היווה שיעור חשוב וארוך במלאכת העץ. מהתמקצעות הפשוטה במלאכה ועד המשחק העדין עם הבחירה של חתיכות העץ שלבסוף ירכיבו את הרהיט. בעיצוב הרהיט היו מספר אלמנטים שהיה חשוב לי ליצור.
ראשית רציתי לייצר מצב לא סטנדרטי, משחקים בעמידה. הסיטואציה הזו מגלה צד חדש במשחק. אנחנו חושבים אחרת כשאנחנו על הרגלים. אצל אחד זה יכול להתבטא בקלילות ואצל אחר אולי בחוסר סבלנות.
שנית ההדדיות, כל שחקן יכול לפתוח את המגירה רק לשחקן שמולו ולא לעצמו. באנו לשחק אחד נגד השני אבל באנו לשחק ביחד. מחווה סימלית זו בתחילת המשחק משנה שוב את פני הדברים.
ולסיום החומרים, העצים שבחרתי הם לא אלו עם הניגוד העז ביותר. בחרתי לעבוד עם מייפל ודובדבן, עצים נהדרים לנגרות. הסיבה שבחרתי עצים עם ניגוד עדין, היה כדי לתת תחושה רכה יותר לרהיט. להחלטה זו קדמו לבטים רבים.
לעבודה עם עץ משמעות רבה בחיי ואני שמח שלמדתי מצוות המורים המדהים שעבדו תחת נתן. על כן אני רוצה להודות לנפטלי, אמיר, דורון ונתן על כל מה שהם נתנו לי לאורך הלימודים שלי בבהי"ס. בלעדיהם השולחן הזה היה עדין שתי קורות של דובדבן ומיפל."